12 iunie 2013

* Give Blood Give Life *

Mi-am zis de multe ori ca am sa merg sa donez sange, dar abia azi am reusit sa ajung.
Am fost intrebata de prea multe ori De ce sa donezi sange?  De ce n-as dona? Trebuie neaparat sa avem un motiv incredibil de bine intemeiat ca sa facem asta? Eu am donat pentru simplul motiv ca sangele meu va ajuta niste oameni care au mare nevoie de el. Pentru un organism tanar 450 de ml de sange sunt o nimica toata, in 24 de ore esti ca nou. Am auzit multe scuze de la mi-e frica de ace, nu consider ca este momentul potrivit, nu cred ca respect toate conditiile necesare.
Acul nu e foarte mare, procedura nu dureaza mai mult de 15 minute cu tot cu formalitatile de rigoare, completatul unui chestionar si asa mai departe si in plus asistentele de acolo sunt tare simpatice.
De ce sa donezi? Pentru ca daca ai avea tu nevoie de o transfuzie de sange, ti-ai dori sa existe oameni care sa doneze sange pentru tine, nu exista subtitut pentru sangele uman. Nu conteaza ce grupa ai, toate sunt bine venite, mai ales ca spitalele fac schimb intre ele. Si ca un bonus se reduce cam cu 30% riscul de aparitie al bolilor cardiovasculare.

Toate au un inceput. Doneaza sange ! Informeaza-te !

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu